Näin sitä saatiin aikaan blogi unelmointiani ja matkailujani varten. Unelmoin paljon matkustamisesta: haluaisin oikeasti käydä niin monessa paikassa että en voisi edes luetella niitä kaikkia tähän. Unelmoin myös ulkomailla asumisesta. Niinä harvoina kertoina kun olen käynyt ulkomailla, olen halunnut nähdä myös elämää kaupungin ulkopuolella: minkälaisissa taloissa ihmiset siellä asuvat ja onko heillä puutarhaa/parvekkeella kukkia ja kaikkea muuta asumiseen liittyvää. Onnekseni olen päässyt kahdesti näkemään todellista arkea kaupungissa jossa olen oleskellut.

Olen ollut comenius reissulla Italian Riminissä (oi, ihana paikka, kannattaa ehdottomasti käydä jos vierailee lähettyvillä! ) ja siellä asustimme isäntäperheissä viikon. Oli ihanaa nähdä heidän todellista arkeaan: mitä he laittavat ruoaksi ja mitä he tekevät vapaa-ajallaan. Parisen vuotta sitten olin opiskelijavaihdolla Etelä-Saksassa ja tuo reissu teki minuun suuren vaikutuksen. Olen lukenut lukiossa saksaa ja olin tuolla reissulla kolme viikkoa. Asuimme silloinkin isäntäperheissä ja näimme heidän todellista arkeaan niin kotioloista vapaa-ajallekin. Tuollaiset reissut ovat olleet omalta osaltani todella mukavia ja ikimuistoisia, joten suosittelen niitä kaikille joilla on pieninkään mahdollisuus vastaavanlaiseen kokemukseen.

Saksa2012%20090-normal.jpg

Saksa2012%20110-normal.jpg

Tuossa pari kuvaa mainitsemaltani Saksan reissulta. Olimme tosiaan paikassa nimeltä Backnang, mutta vierailimme myös Stuttgartissa, joka oli lähin suuri kaupunki.

En ole valitettavasti päässyt käymään ulkomailla niin paljon kuin olisin halunnut / kuin haluaisin. Niinkin yksinkertainen syy tähän on kuin raha. Money. Pengar. Ja se on varmasti monella muullakin esteenä ulkomaille pääsyyn. En ole kuitenkaan antanut sen häiritä, vaan olen sitä mieltä, että JOS TODELLA HALUAA ULKOMAILLE NIIN KEKSII KYLLÄ KEINOT TIENATA RAHAA JA PÄÄSTÄ ULKOMAILLE. En kuitenkaan tarkoita mitään prostituuota, herranjestas ihmiset! Ihan tavallista työntekoa ja joka kuukausi vähän säästöön niin aika pian on jo matkarahat koossa. Ja voin näin sanoa, että olen yhden kerran matkustanut finnairilla ja kaikki muut kerrat jollain muulla halvemmalla lentoyhtiöllä kuten SASilla tai AirBalticilla ja minun mielestäni finnair verrattuna esimerkiksi airbalticiin ei ollut mitenkään kummoinen. Mieluummin lennän halvalla ja mukavasti kuin kalliisti. Suosittelen siis tarttumaan halpalentoyhtiöihin ja myös halppislippuihin! Ehdottomasti!!! 

Olen miettinyt kauan, että pitäisikö minun alkaa kirjoittamaan matkailublogia, koska minähän en kuitenkaan ole käynyt ulkomailla kuin muutaman hassun kerran ja monet muut ovat varmasti kolunneet paljon enemmän. Monet ystäväni kuitenkin kehottivat minua kirjoittamaan blogia omista matkoistani, unelmistani sekä ajatuksistani, koska niitähän riittää. Niitähän todellakin riittää!!! :D Ja tässä sitä nyt ollaan. Toivottavasti maistuu....siis kelpaa :D